Snel recept: andijvie ovenschotel

Ik ben enorm blij dat ik een oven heb. Steeds vaker gebruik ik hem. Ik vind het heerlijk om een ovenschotel in de oven te hebben staan en ondertussen kan ik lekker de keuken opruimen. Daarna eten, en dan hoef ik vervolgens niets meer te doen. Het ideale van een ovenschotel vind ik ook dat je minder hoeft te plannen: alles zit in één schaal en gaat zo hop de oven in. Iemand als ik, die nog verre van een keukenprinses is, heeft daar veel voordeel van.

Vandaag op het menu: ovenschotel met andijvie en gehakt.

Ovenschotel met andijvie en gehakt

1302050001Simpel, snel klaar en oh zo lekker! Plus er zijn vele variaties mogelijk waardoor je telkens toch net even een andere ovenschotel hebt. Deze ovenschotel is precies genoeg voor 1 persoon, maar is natuurlijk makkelijk uit te breiden naar 2-xx personen! Wat heb je nodig?

  • Aardappels, zoveel als je zelf op kunt
  • Andijvie, ik gebruik gesneden andijvie van de Albert Heijn, dat scheelt nog meer tijd. Gebruik zoveel als je zelf op kunt.
  • Gehakt, zoveel als je zelf op kunt
  • Geraspte kaas, zelf geraspt of reeds geraspt in een zakje

Bereiding

  • Schil de aardappels en kook ze in 15-20 minuten gaar
  • Bak het gehakt rul
  • Pak een kleine ovenschotel, vet deze in en doe het gebakken gehakt erin
  • Doe daarover de rauwe andijvie
  • Verwarm de oven voor op 180 graden
  • Giet de aardappels af en maak er puree van. Dat kan op vele manieren maar ik doe het met een beetje amandelmelk, peper, nootmuskaat en soms een beetje Philadelphia.
  • Doe de puree bovenop de andijvie
  • Strooi er geraspte kaas bovenop en plaats de ovenschotel in de oven
  • Na 15-20 minuten, als de kaas goed is gesmolten, is je ovenschotel klaar!

Smakelijk eten!

Plaats een reactie